U hebt een lidmaatschap van GCN via Golftotaal Waterland. Bij dit lidmaatschap is GCN uw NGF-homeclub en verzorgt de officiële registratie van uw golfstatus en handicap. U krijgt daarvoor o.a. de digitale NGF-pas met daarop uw handicap en u bent WA verzekerd. Hieronder staan de meest gestelde vragen over het lidmaatschap.

Meest gestelde vragen over het lidmaatschap

1. Wat is een NGF/Handicapregistratie?

Onder uw registratie worden uw gegevens en speelsterkte vastgelegd bij de Nederlandse Golf Federatie. Deze registratie is noodzakelijk voor de aanvraag van uw Baanpermissie, de registratie van uw examenresultaat, het onderhouden van uw Handicap en de jaarlijkse verstrekking van uw digitale NGF-pas. Een geregistreerde speelsterkte is nodig om toegang te krijgen tot de meeste Nederlandse Golfbanen.

Om uw Handicap te kunnen halen en onderhouden is het noodzakelijk dat u bent aangesloten bij een organisatie die uw registratie voor u bij de NGF verzorgt.

2. Is een registratie noodzakelijk?

Ja, een geldige NGF-registratie is op vrijwel alle Golfbanen in Nederland vereist om toegang te krijgen tot de Golfbaan. Als u wilt gaan spelen dan dient u over een registratie te beschikken waarin uw actuele speelsterkte is vastgelegd. Welke speelsterkte (Baanpermissie of Handicap) voldoende is om toegelaten te worden is afhankelijk van het individuele toelatingsbeleid van de betreffende Golfbaan.

3. Wanneer ontvang ik een NGF-pas?

Vanaf 2021 krijgen golfers alleen nog maar een duurzame digitale NGF-pas. De plastic variant verdwijnt uit het golflandschap. Zodra u een eerste handicap heeft behaald, verschijnt de digitale pas in uw persoonlijke GCN-dashboard.

4. Kan ik mij ook rechtstreeks bij de NGF registreren?

Nee, het is sinds 1 april 2013 niet meer mogelijk om contribuant te worden van de Stichting Golfsport. De bevoegdheid tot het registreren van Handicaps volgens het EGA Handicapsysteem is door NGF gedelegeerd aan de aangesloten verenigingen. GCN is aangesloten bij de NGF en fungeert als uw zogenoemde ‘Homeclub’

5. Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Indien uw gegevens niet meer juist zijn kun u uw gegevens wijzigen door in te loggen. Wijzigingen kunt u ook per e-mail aan ons doorgeven.

6. Hoe kan ik nieuwe inloggegevens aanvragen?

Als u uw inloggegevens kwijt bent dan kunt u een nieuw wachtwoord aanvragen door de functie ‘wachtwoord vergeten’ te gebruiken bij het inlogscherm. Uit privacy overwegingen slaan wij geen wachtwoorden op, wij kunnen u deze dan ook niet verstrekken.

7. Hoe kan ik opzeggen?

Als u uw registratie wilt beëindigen dan moet u dat voor 31 december bij ons aangeven zodat wij uw opzeggingen tijdig kunnen verwerken voor het nieuwe seizoen. Meer informatie over hoe u kunt opzeggen, vindt u in de algemene voorwaarden.